Rygg och biceps

Jävlar! Just hemkommen från ett morgonpass på gymmet efter jobbet. Så skönt att ha det bortgjort! Rygg och biceps blev det idag. Död. Men skönt att jag rehabat så pass bra att jag faktiskt kan köra marklyft, om än inte tunga. En muskel i min skuldra har varit utan funktion i många år, vilket har pajat en axelled. Jag har alltså inte fått jobba tungt med armarna i fyra år, vilket inkluderar att hålla i en skivstång. 

Dagens pass såg ut följande. 
Marklyft med stegrande belastning
Latsdrag v1
Rodd
Latsdrag v2
Biceps curl m hantlar
Bicepscurl med stång
Hammer curl
Kettlebellsvingar

Skönt! Körde marklyft till 60 kg. Låter lite (och är lite) men för mig är det STORT att axeln håller. Tålamod är nyckeln. ;) Dock är händerna döda och valkiga. Lätt värt det!




Dags att hoppa ner under ett varmt täcke med en varm hund och katt. Ska upp om några timmar och härja i stallet och rida hästen. :) Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0